Neem contact op voor de mogelijkheden: 085-0022932

Zoekwoorden Onderzoek

Het zoekwoorden onderzoek is belangrijk voor jouw online marketingstrategie.

Voordelen van een zoekwoorden analyse:

  • Tijdbesparing
  • Minder gebruik maken van zoekwoorden in advertenties die niet aanslaan
  • Overzicht hebben van woorden die uw website het beste weergeven
  • Het zien van trends in uw vakgebied waar klanten naar op zoek zijn
  • Het uitbreiden van jouw klantenbereik
  • Hogere organische posities krijgen in zoekmachines
  • Het vertellen van de juiste content (keywords) zorgt ervoor dat de juiste bezoekers naar uw website komen wat de conversie verhoogt
  • Inzicht krijgen in woorden en termen waar bezoekers en potentiële klanten naar kijken
  • Zoekwoorden hebben waar uw klant naar op zoek is
  • Potentiële advertentie woorden die u kunt gebruiken

GRATIS WEBSITE ANALYSE

Benieuwd wat er verbeterd kan worden aan uw website? Is alles geoptimaliseerd voor uw klanten?

Vraag geheel vrijblijvend een gratis audit aan.

Waarom een Zoekwoorden Onderzoek?

Zoekwoorden, misschien heb je er nog nooit van gehoord. En dan is de waarde ervan ook nog niet bekend. Ik zal proberen hier uitleg over te geven. Maar vooral ook waarom het jou mogelijk veel meerwaarde kan geven.

SEO & SEA (Search Engine Optimization & Search Engine Advertisement) zijn 1 van de  grootste marketingsstrategieen, maar je kan er zoveel kanten mee op. Wat is handig voor jouw bedrijf? Wat kan je zelf doen en wat kost mogelijk te veel tijd en is handiger om uit te besteden.

Wat zijn Zoekwoorden precies en waarom is het belangrijk?

Maar wat zijn nou eigenlijk zoekwoorden? Of in het engels: Keywords. Dat zijn woorden die gebruikt worden in zoekmachines om zo relevant mogelijk informatie te verkrijgen.

Wat dus betekend dat als je jouw website naar de voorgrond wilt halen en op de eerste pagina wilt komen, je die informatie en zoekwoorden moet verwerken in jouw website. Dit is natuurlijk makkelijk gezegd, en er komen uiteraard nog veel meer factoren bij kijken, echter zonder die zoekwoorden in je content, weten de zoekmachines niet waar jouw website over gaat.  

En daar komt het zoekwoorden onderzoek of zoekwoorden analyse aan te pas.

Zoekwoorden analyse is het uitzoeken van woorden die uw bedrijf het beste weergeven.
Daarnaast gaan we op zoek naar woorden die daar aan gerelateerd zijn en jouw bedrijf een breder oppervlakte geven om gevonden te worden.

Case voorbeeld

Voorbeeld van gerelateerde zoekwoorden:

Bedrijf: “Jan”, een tandarts in Heemskerk

Klant: zoekt naar tandarts

Iemand is op zoek naar een tandarts in Heemskerk en typt de woorden “Tandarts Heemskerk” in Google. Wat er voor zorgt dat de zoekmachine naar een tandarts in die omgeving gaat zoeken en de meest relevante websites weergeeft. Omdat “Jan” die woorden op zijn website heeft komt zijn pagina naar voren. In dit geval komen de woorden overeen en is het relevant.

tandarts heemskerk search engine result azemble

Echter dit zou ook een zoekopdracht kunnen zijn met dezelfde intentie, maar met een ander zoekwoord:

Iemand is op zoek naar een tandarts in Heemskerk,  maar typt het woord “kiespijn” in Google. Wat er niet direct voor zorgt dat “Jan” naar naar voren komt. En dus mogelijk een andere tandarts in Heemskerk naar voren komt waar de klant naar op zoek is.

Kiespijn zoekresultaat azemble diensten voorbeeld

Dit is een heel simpel voorbeeld die heel veel andere belangrijke zaken niet aanhaald. Maar dit is puur om aan te geven dat er meerdere woorden nodig zijn voor een zoekmachine om jouw bedrijf zo goed mogelijk in de picture te laten komen.

Wij begrijpen dat je er vast niet in eerste instantie aan gedacht hebt, maar het is wel belangrijk dat het in jouw website wordt geïmplementeerd om een optimaal resultaat uit je marketingstrategie te krijgen.

Voor wie of welke website is een Zoekwoorden Onderzoek verstandig?

  • Voor eenieder die meer klanten wil hebben en dus meer gevonden wilt worden in zoekmachines
  • Voor ondernemers die te weinig tijd hebben om alle zoekwoorden zelf te vinden voor de website
  • Voor eenieder die van betaalde advertenties willen overgaan naar organisch verkeer

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op en kom te weten hoe wij u kunnen helpen in het behalen an uw digitale doelstellingen.

Waarom een Zoekwoorden Analyse laten doen?

Een van de grootste factor is tijdbesparing. Het uitzoeken van alle zoekwoorden kost nou eenmaal tijd die u als mogelijke ondernemer niet heeft.  

Waardevolle content waar mensen naar zoeken is 1 van de belangrijkste pilaren voor een goed draaiende website. Dus het weten van zoekwoorden die dat voor je doen kan van onschatbare waarde zijn. Als eenmaal de fundering staat (na bijv een “audit”) dan wordt het tijd om jouw website te versterken met tekst dat behulpzaam is voor de potentiële klant. Zodat ze daarna een “echte”klant kunnen worden.

Het weten van meerdere zoekwoorden kan er voor zorgen dat je voordeliger uitkomt in advertenties.

Voorbeeld:

spoeddienst tandarts wordt 170 keer gezocht per maand en kost 6.42 per click

spoed tandarts wordt 1289 keer gezocht per maand en kost 5.13 per click

tandarts spoed wordt 393 keer gezocht per maand en kost 4.05 per click

Het weten van deze verschillen komen naar voren na een zoekwoord analyse en kunnen uw kosten dus drastisch naar beneden halen met hetzelfde, of zelfs meer bereik van klanten.

Waar kunnen Zoekwoorden allemaal bij gebruikt worden?

Na de analyse heb je genoeg zoekwoorden die je kan implementeren. Maar de vraag is dan wat nu?

Ons advies:

  • De zoekwoorden gebruiken om een blog te starten (zelf of uit te besteden) en daar veel van de relevante woorden terug laten komen.
  • Een advertentie campagne starten met de woorden die het effectiefst en voordeligst zijn.
  • Per pagina kijken waar de zoekwoorden weg gezet kunnen worden, zodat de pagina’s gevonden worden op de manier hoe je het wilt.
  • Met oog op tijdbesparing iemand inhuren die voor jou alle zoekwoorden implementeert op uw website.

Kan ik zelf niet gewoon alles vinden in een Zoekwoordenplanner?

Indien je zelf te werk gaat kan je een heel eind komen, een zoekplanner gebruiken is een goed middel. Echter het zijn maar tools, wat dus ook de nodige beperkingen geeft. Een manuele zoektocht in combinatie met zoekwoordplanners is de beste oplossing.

Het weten en het tevoorschijn krijgen van alle nuances in jouw vakgebied komt helaas niet allemaal naar voren in de zoekwoordplanner. Wat er dus voor zorgt dat een zoekwoord analyse niet volledig is. Wil je het volledige plaatje hebben dan is een handmatige zoektocht naar de keywords essentieel.

Hoe wordt het Zoekwoorden Onderzoek aangepakt?

keyword onderzoek proces azemble digital marketing
  1. Je vraagt een “zoekwoorden onderzoek” aan.
  2. Wij doen een gratis vrijblijvende audit.
  3. Daarna geven wij je terugkoppeling wat wij gevonden hebben en of u de analyse nodig heeft. Danwel advies waar wij mogelijkheden voor je zien.
  4. Hierna gaan we in overleg met jou waar je de nadruk op wilt leggen.
  5. We bespreken met jou de procedure die we gaan uitvoeren en de tijd die het gaat kosten.
  6. Als de website analyse gereed is sturen we je een email met daarin alle informatie en advies.
  7. We geven je de tijd om dit rustig door te nemen en daarna koppelen wij alles met je terug. Zodatje weet wat er allemaal instaat en als je eventuele vragen hebt, wij dit kunnen beantwoorden.
Zoekwoorden Algemeen
€299,-
ex. BTW
  • Zoekwoorden van uw Website Algemeen
  • 3 Hoofdzoekwoorden
  • Verwante zoekwoorden aan Hoofdzoekwoorden
  • Uitgebreid Rapport
Concurrentie en Zoekwoorden Compleet
€599,-
ex. BTW
  • 5 concurrenten websites ontleed
  • Social Media ontleed
  • Content ontleed: Top pagina's
  • Contentkloof
  • Zoekwoorden van uw website algemeen
  • 5 Hoofdzoekwoorden
  • Verwante zoekwoorden aan Hoofdzoekwoorden
  • Uitgebreid rapport

Vallen je behoeftes buiten de aangeboden pakketen? Geen probleem, wij kunnen op maat gemaakte diensten aanbieden die volledig op jouw behoeftes aansluiten. Neem hiervoor contact met ons op, zodat we kunnen overleggen wat Azemble voor jou kan betekenen.

Sluit Menu
Close Panel