Neem contact op voor de mogelijkheden: 085-0022932

Website controle voor optimalisatie van Zoekmachines (Website Audit)

Controle van jouw website met als doel het zo goed mogelijk voor de dag te laten komen voor zoekmachines, zoals Google.

  1. Wat is een website audit (SEO audit)?
  2. Waarom is het zo belangrijk en wat levert het op?
  3. Wat zijn de stappen die wij doorlopen tijdens een website check?
  4. Wat kan je verwachten bij het bestellen van de website audit service (betaald)
  5. Wat kan je verwachten na een website audit?
  6. Veelgestelde vragen

GRATIS WEBSITE ANALYSE

Benieuwd wat er verbeterd kan worden aan uw website? Is alles geoptimaliseerd voor uw klanten?

Vraag geheel vrijblijvend een gratis audit aan.

website audit illustration azemble

Wat is een Website Audit?​

Een website audit of analyse is een check om te kijken wat op dat moment “de status” is  van de website, een soort “0”meting. Met als doel een zo geoptimaliseerd mogelijke website creëren.

Voordat je ook maar begint aan digitale marketing is het wel zo verstandig om te kijken of de fundering waar alles op gebouwd wordt wel goed is. Vandaar dat een website analyse als eerste zo belangrijk is.

Vaak wordt de term “SEO” (Search Engine Optimization: Zoekmachine Optimalisatie) aan de audit gehangen. Dit komt omdat de controle vaak aan de hand van de “SEO”criteria wordt nagekeken. Het meeste organische verkeer is namelijk afkomstig van zoekmachines en dat is dan ook de reden dat het zo belangrijk is.

 

Er zijn verschillende redenen om een website te hebben. Zoals een visitekaartje of uithangbord of misschien wel om informatie te voorzien aan uw klanten. Echter als niemand het ziet dan is het zonde van de energie die er in gestoken is.

Normaal gesproken start je niet een website om gevonden te worden in Google, iets wat vaak later pas gezien wordt als meerwaarde. Vaak is het primaire doel ergens anders op gericht of het nou e-commerce is of het vergroten van de naamsbekendheid, SEO wordt vaak naar de achterkant gedrukt.

Om vervolgens het roer volledig om te gooien om gevonden te worden is niet altijd even makkelijk. Dat is precies waar onze specialiteit ligt.

Voordat wij helpen jouw vindbaarheid online te vergroten, maken we eerst een website analyse.  

WEBSITEWat houdt het in
StructuurWat is de weg die een bezoeker neemt, is het logisch en wordt het makkelijk gemaakt voor de gebruiker?
"On page" StatusIs elke pagina geoptimaliseerd en zo niet wat moet er aan gedaan worden
"Off page" StatusWelke acties kunnen nog meer gedaan worden buiten jouw website om, om de website te optimaliseren
Technische SEO foutenAspecten die jouw website van plaatsing in zoekmachines kan weerhouden
ZoekwoordenWelke woorden gebruik je momenteel en kunnen die geoptimalisserd worden
InhoudWij kijken naar een mogelijke gat in jouw markt of mogelijkheden die je hebt gemist
GebruiksvriendelijkheidZijn alle factoren aanwezig om ervoor te zorgen dat bezoekers een prettige ervaring hebben op je website

Een Website Analyse (Website Audit) zou een standaard procedure
moeten worden voor elke website als je een website geoptimaliseerd
op de markt wilt brengen.

Waarom is het zo belangrijk en wat levert het op?

Een website analyse geeft een beter inzicht in jouw website en de verbeterpunten van alle pagina’s in één duidelijk overzicht.

Met als doelstelling geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines waardoor het een betere ranking kan krijgen. Hierbij een kleine uitleg:

Google overzichten rangschikken iedereen, waarvan er in het verleden wat meer cijfers duidelijk waren over wat het verkeer voor de nummer 1 positie is. Is het nu niet altijd meer terug te halen, echter om een beter beeld aan te geven hoe de normale gang van zaken was zijn hier wat cijfers:

  • 1e positie krijgt ongeveer 32.5% van het verkeer
  • 2e positie krijgt ongeveer 17.6% van het verkeer
  • 3e positie krijgt ongeveer 11.4% van het verkeer
  • wat inhoud dat de rest van alle andere posities het overige krijgt: 38.5%

Ondanks dat tegenwoordig de cijfers wat minder exact zijn, is het zo hoog mogelijk eindigen nog steeds het doel.

Google en andere zoekmachines beoordelen alle websites op het internet en hebben bepaalde criteria die ze gebruiken om de websites te rangschikken.

Door een grondige analyse kunnen wij de punten aanhalen die jouw website kan verbeteren in zoekmachines zoals Google. Aan de hand van die analyse maken we een uitgebreid rapport produceren met een plan van aanpak, zodat je zelf of wij aan jouw website te werk kunnen gaan, en ervoor te zorgen dat jouw website totaal Google geoptimaliseerd is.

Als eenmaal de website alle puntjes op de i heeft, en je dus een sterkere website heeft kunnen we eraan werken dat jouw pagina’s naar de voorgrond komen en op pagina 1 van Google belanden. Een geoptimaliseerde website heeft nu eenmaal meer kans om op de voorpagina te komen. Wat er weer voor zorgt dat er meer organisch verkeer naar jouw website toe gedreven wordt. Meer verkeer betekent meer potentiële klanten en een groei in naamsbekendheid. Plus je wordt gezien als een expert in jouw vakgebied.

Wat kunnen wij voor jouw betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op en kom te weten hoe wij u kunnen helpen in het behalen an uw digitale doelstellingen.

Welke aspecten onderzoeken wij tijdens een website check?

home diensten website analyse icon

Home

  • USP / UVP
  • Sterkte van de website
  • Waar draait het allemaal om en is het duidelijk?

  • crawl website analyse icon

    Crawl & Indexation

  • Hoe is het allemaal gecategoriseerd en is het makkelijk gemaakt?
  • Zijn er 3**/4**/5** Pagina errors?
  • Zijn er veel dubbele content pagina’s?
  • site architecture icon website analyse

    Site Architecture

  • Zijn de belangrijke pagina's duidelijk aangekaart?
  • Heeft alles een link met elkaar?
  • Zijn de belangrijke pagina's aanwezig?

  • website design analyse icon

    Web Design

  • Mobiel vriendelijk
  • Makkelijke Navigatie
  • Alle cononical tags aanwezig?

  • laadtijd snelheid website analyse icon

    Laadtijd Website

  • Pagina snelheid van meerdere pagina's
  • Hoe is de host & server speed
  • Zijn alle foto's geoptimaliseerd?

  • og meta tag

    Schema Markup & OG Data

  • Heeft alles een meta description?
  • Is de Json-ld aanwezig
  • Heeft Facebook en Twitter de "rich snippet" functie door og data?

  • webmaster tools diensten icon

    Webmaster Tools

  • Is de pagina aangemeld bij Google Search Console?
  • Is de pagina aangemeld bij Google Analytics?
  • Is de pagina aangemeld bij Bing?

  • local seo and google my business website analyse icon

    Local SEO | GMB

  • Is de naam bekend bij Google My Business?
  • Is de locatie correct bij Google My Business?
  • Is het telefoonnummer kloppend bij Google My Business?

  • links website analyse icon

    Links

  • Zijn er genoeg links intern verwijzend naar de juiste pagina's?
  • Zijn er belangrijke pagina's die verwijzen naar deze website?
  • Zijn er links afkomstig van mensen in hetzelfde vakgebied?

  • pages website analyse icon

    Pages

  • Is er een contactpagina en is die naar de juiste maatstaven?
  • Is er een "about" pagina die het verhaal goed vertelt?
  • Is er een ToS & Privacy Policy pagina?

  • dwell time website analyse icon

    Dwell Time

  • Zijn er genoeg inner links die je op de website houden?
  • Hoe is de content opgebouwd en zijn er genoeg woorden?
  • Zijn er voldoende visuele aspecten die je een beter beeld geven over de content?

  • social media icons website analyse diensten

    Social Media

  • Zijn alle social media links aanwezig?
  • Zijn er social knoppen om gelijk content te linken?
  • Main page analyse diensten icon

    Main Page Content

  • Hoe is de content opgebouwd en geeft het toegevoegde waarde aan de bezoeker?
  • Zijn alle H-tags aanwezig en zijn de zoekwoorden er goed in verwerkt?
  • Hebben alle visuals een meta tag?

  • clear keyword analyse icon

    Clear KW

  • Zijn de zoekresultaten wel overeenkomstig met de tekst die er staat?
  • Zijn er goede lsi uitgekozen?
  • Hoe zijn de hoofd zoekwoorden?

  • goal call to action cta analyse icon

    Goal / CTA

  • Is er een duidelijke doel dat wordt aangegeven?
  • Is er een actie die prominent wordt aangegeven?
  • Is er een duidelijke verwijzing naar een verdere handeling die de klant zou moeten doen?

  • Standaard Analyse
    GRATIS
    • Hoofdpagina
    • Fundering van:
      - SEO
      - Design
      - Google mijn Bedrijf
      -Social Media
      -Advertenties
    • Gratis werkbaar Rapport
    Audit Algemeen
    €299,-
    ex. BTW
    • Website Algemeen
    • 3 Pagina's
    • Hoofdpagina + 2 Top pagina's

    Vallen je behoeftes buiten de aangeboden pakketen? Geen probleem, wij kunnen op maat gemaakte diensten aanbieden die volledig op jouw behoeftes aansluiten. Neem hiervoor contact met ons op, zodat we kunnen overleggen wat Azemble voor jou kan betekenen.

    Sluit Menu
    Close Panel