Website controle voor optimalisatie van Zoekmachines (Website Audit)
Controle van jouw website met als doel het zo goed mogelijk voor de dag te laten komen voor zoekmachines, zoals Google.
- Wat is een website audit (SEO audit)?
- Waarom is het zo belangrijk en wat levert het op?
- Wat zijn de stappen die wij doorlopen tijdens een website check?
- Wat kan je verwachten bij het bestellen van de website audit service (betaald)
- Wat kan je verwachten na een website audit?
- Veelgestelde vragen
GRATIS WEBSITE ANALYSE
Benieuwd wat er verbeterd kan worden aan uw website? Is alles geoptimaliseerd voor uw klanten?
Vraag geheel vrijblijvend een gratis audit aan.
Wat is een Website Audit?
Een website audit of analyse is een check om te kijken wat op dat moment “de status” is van de website, een soort “0”meting. Met als doel een zo geoptimaliseerd mogelijke website creëren.
Voordat je ook maar begint aan digitale marketing is het wel zo verstandig om te kijken of de fundering waar alles op gebouwd wordt wel goed is. Vandaar dat een website analyse als eerste zo belangrijk is.
Vaak wordt de term “SEO” (Search Engine Optimization: Zoekmachine Optimalisatie) aan de audit gehangen. Dit komt omdat de controle vaak aan de hand van de “SEO”criteria wordt nagekeken. Het meeste organische verkeer is namelijk afkomstig van zoekmachines en dat is dan ook de reden dat het zo belangrijk is.
Er zijn verschillende redenen om een website te hebben. Zoals een visitekaartje of uithangbord of misschien wel om informatie te voorzien aan uw klanten. Echter als niemand het ziet dan is het zonde van de energie die er in gestoken is.
Normaal gesproken start je niet een website om gevonden te worden in Google, iets wat vaak later pas gezien wordt als meerwaarde. Vaak is het primaire doel ergens anders op gericht of het nou e-commerce is of het vergroten van de naamsbekendheid, SEO wordt vaak naar de achterkant gedrukt.
Om vervolgens het roer volledig om te gooien om gevonden te worden is niet altijd even makkelijk. Dat is precies waar onze specialiteit ligt.
Voordat wij helpen jouw vindbaarheid online te vergroten, maken we eerst een website analyse.
WEBSITE | Wat houdt het in |
---|---|
Structuur | Wat is de weg die een bezoeker neemt, is het logisch en wordt het makkelijk gemaakt voor de gebruiker? |
"On page" Status | Is elke pagina geoptimaliseerd en zo niet wat moet er aan gedaan worden |
"Off page" Status | Welke acties kunnen nog meer gedaan worden buiten jouw website om, om de website te optimaliseren |
Technische SEO fouten | Aspecten die jouw website van plaatsing in zoekmachines kan weerhouden |
Zoekwoorden | Welke woorden gebruik je momenteel en kunnen die geoptimalisserd worden |
Inhoud | Wij kijken naar een mogelijke gat in jouw markt of mogelijkheden die je hebt gemist |
Gebruiksvriendelijkheid | Zijn alle factoren aanwezig om ervoor te zorgen dat bezoekers een prettige ervaring hebben op je website |
Een Website Analyse (Website Audit) zou een standaard procedure
moeten worden voor elke website als je een website geoptimaliseerd
op de markt wilt brengen.
Waarom is het zo belangrijk en wat levert het op?
Een website analyse geeft een beter inzicht in jouw website en de verbeterpunten van alle pagina’s in één duidelijk overzicht.
Met als doelstelling geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines waardoor het een betere ranking kan krijgen. Hierbij een kleine uitleg:
Google overzichten rangschikken iedereen, waarvan er in het verleden wat meer cijfers duidelijk waren over wat het verkeer voor de nummer 1 positie is. Is het nu niet altijd meer terug te halen, echter om een beter beeld aan te geven hoe de normale gang van zaken was zijn hier wat cijfers:
- 1e positie krijgt ongeveer 32.5% van het verkeer
- 2e positie krijgt ongeveer 17.6% van het verkeer
- 3e positie krijgt ongeveer 11.4% van het verkeer
- wat inhoud dat de rest van alle andere posities het overige krijgt: 38.5%
Ondanks dat tegenwoordig de cijfers wat minder exact zijn, is het zo hoog mogelijk eindigen nog steeds het doel.
Google en andere zoekmachines beoordelen alle websites op het internet en hebben bepaalde criteria die ze gebruiken om de websites te rangschikken.
Door een grondige analyse kunnen wij de punten aanhalen die jouw website kan verbeteren in zoekmachines zoals Google. Aan de hand van die analyse maken we een uitgebreid rapport produceren met een plan van aanpak, zodat je zelf of wij aan jouw website te werk kunnen gaan, en ervoor te zorgen dat jouw website totaal Google geoptimaliseerd is.
Als eenmaal de website alle puntjes op de i heeft, en je dus een sterkere website heeft kunnen we eraan werken dat jouw pagina’s naar de voorgrond komen en op pagina 1 van Google belanden. Een geoptimaliseerde website heeft nu eenmaal meer kans om op de voorpagina te komen. Wat er weer voor zorgt dat er meer organisch verkeer naar jouw website toe gedreven wordt. Meer verkeer betekent meer potentiële klanten en een groei in naamsbekendheid. Plus je wordt gezien als een expert in jouw vakgebied.
Wat kunnen wij voor jouw betekenen?
Neem vrijblijvend contact met ons op en kom te weten hoe wij u kunnen helpen in het behalen an uw digitale doelstellingen.
Welke aspecten onderzoeken wij tijdens een website check?
Home
Crawl & Indexation
Site Architecture
Web Design
Laadtijd Website
Schema Markup & OG Data
Webmaster Tools
Local SEO | GMB
Links
Pages
Dwell Time
Social Media
Main Page Content
Clear KW
Goal / CTA
- Hoofdpagina
- Fundering van:
- SEO
- Design
- Google mijn Bedrijf
-Social Media
-Advertenties - Gratis werkbaar Rapport
- Website Algemeen
- 5 Pagina's onpage / offpage
- Hoofdpagina + 4 Top pagina's
Vallen je behoeftes buiten de aangeboden pakketen? Geen probleem, wij kunnen op maat gemaakte diensten aanbieden die volledig op jouw behoeftes aansluiten. Neem hiervoor contact met ons op, zodat we kunnen overleggen wat Azemble voor jou kan betekenen.