Neem contact op voor de mogelijkheden: 085-0022932

Concurrentie Analyse

Als ondernemer bent u waarschijnlijk op de hoogte van uw concurrentie. Onze Concurrentie Analyse is speciaal toegespitst op digitale factoren, hierdoor kunt u op het gebied van Digitale Marketing een betere kijk hebben op uw markt(aandeel). 

  • Ontdek potentiële mogelijkheden in uw vakgebied die de concurrentie wel gebruikt.
  • Weten waar u momenteel staat met uw bedrijf ten opzichte van de rest.
  • Een duidelijke “roadmap” hebben wat betreft content en Verbeterpunten.
  • Weten wat en hoe uw toekomstige strategie eruit ziet.
  • Zoekwoorden van de concurrentie weten en zodoende daar uw eigen “keywords”op aan te passen.
  • Weten hoe uw prijs voor uw product/dienst in verhouding is met die van uw concurrenten.
  • Het uitzoeken van de markt en concurrentie kost tijd en die bespaard u door het uit te besteden.

GRATIS WEBSITE ANALYSE

Benieuwd wat er verbeterd kan worden aan uw website? Is alles geoptimaliseerd voor uw klanten?

Vraag geheel vrijblijvend een gratis audit aan.

Wat is Concurrentie Analyse?

Definitie:

Identificeren en evalueren van uw concurrentie; hun sterktes en zwaktes en hoe uw bedrijf daar tegen opweegt.

Concurrentie onderzoek helpt een bedrijf potentiële voordelen en barrières te bepalen binnen een markt rond een product of service. Het helpt bedrijven in het algemeen om te controleren hoe directe en indirecte concurrenten tactieken uitvoeren, zoals marketing, prijzen en distributie.

Het kan helpen in uw strategie en de mogelijkheden die u potentieel heeft. Hoe uw USP/UVP (Unique Selling Point/Unique Value Point) eruit zien in vergelijking met de rest.

Onze concurrentie research doen we voornamelijk aan de hand van digitale factoren zoals: SEO / social media en verkeer die de website van de concurrentie krijgt. Er zijn nog meer factoren die de revue passeren echter deze zijn secundair.

Voor wie is Concurrentie Analyse bedoeld?

Voor degene die meer verkeer nodig heeft maar niet zeker weet hoe de website geoptimaliseerd moet worden om tegenstand te bieden aan de competitie.

Voor degene die de volgende vragen heeft en daar graag antwoord op wil:

  • Heeft mijn directe concurrentie nu de overhand en waarom?
  • Hoe zien mijn klanten mijn bedrijf in vergelijking met de concurrentie in mijn vakgebied? Hoe moet ik dit aanpassen voor mijn toekomstige klanten?
  • Hoe kan ik mijn bedrijf  onderscheiden van mijn concurrentie?
  • Welke visuele media wordt er in mijn vakgebied gebruikt voor alle producten danwel diensten, en hoe pas ik dit toe in mijn bedrijf?
  • Wat is de social media aanpak van mijn concurrentie en wat is de uitwerking hiervan in hun bedrijf?
  • Welke potentiële bedreiging vormt de concurrentie nu op uw bedrijf?
  • Where are their calls to action throughout the online shopping experience?
  • Welke CTA (call to action) gebruikt de concurrentie nu?
  • Hoe weegt mijn website op tegen de concurrentie?
  • Heeft de competitie nu een blog die hun bedrijf meerwaarde geeft aan de klant? Hoe frequent posten zij en welke informatie verspreiden ze.
  • Wat maakt de product/dienst van de concurrentie uniek in hun ogen? En hoe uniek is mijn bedrijf in vergelijking?  
  • Wat is de prijsvergelijking van mijn product/dienst in mijn vakgebied?

Waar zijn de potentiële mogelijkheden?

Het weten waar u staat in de markt geeft u de mogelijkheid om uw strategie aan te passen en daar uw plan op te wijzigen. Er zijn aardig wat zaken om naar te kijken als u uw bedrijf gaat optimaliseren, veel van die punten komen ook voorbij als wij concurrentie onderzoek aan het uitvoeren zijn.

  • Identificeren van uw directe concurrentie (concurrentie met gelijke diensten en producten).
  • Identificeren van uw indirecte concurrentie (concurrentie met een vergelijkbare categorie en dezelfde klanten).
  • Sterke en zwakke kanten van uw bedrijf in vergelijking met de concurrentie (SWOT).
  • Uw marktstrategie en mogelijke aanpassingen voor optimalisatie.
  • optimaliseren van de prijs ten opzichte van de concurrentie.
  • Anticiperen van verschuivingen in de markt.
  • Uw product/dienst vs concurrentie.
  • Zoekwoorden die de concurrentie heeft.
  • De advertentie strategie van uw concurrentie.
  • beste pagina’s analyseren van de directe concurrentie en filteren wat u in uw bedrijf kan gebruiken.
  • Social media strategie van de concurrentie.

Waarom is het belangrijk? De Voordelen van Concurrentie Analyse

De concurrentieanalyse kan u een stapje voor geven op de rest. Het weten van de data van de concurrentie om u heen, geeft u de mogelijkheid om daarop te anticiperen en een strategie op toe te passen waardoor u koploper wordt (of blijft).

Een paar voordelen van een concurrentie analyse:

  • Ontdek potentiële mogelijkheden in uw vakgebied die de concurrentie nu wel/niet gebruikt.
  • Weten waar u momenteel staat met uw bedrijf ten opzichte van de rest.
  • Een duidelijke “roadmap”hebben wat betreft content en Verbeterpunten.
  • Weten wat en hoe uw toekomstige strategie eruit ziet.
  • Zoekwoorden van de concurrentie weten en zodoende daar uw eigen “keywords”op aan te passen.
  • Weten of uw prijs voor uw product/dienst wel competitief genoeg is.
  • Identificeren van uw directe concurrentie (concurrentie met gelijke diensten en producten).
  • Identificeren van uw indirecte concurrentie (concurrentie met een vergelijkbare categorie en dezelfde klanten).
  • Sterke en zwakke kanten van uw bedrijf in vergelijking met de concurrentie (SWOT).
  • Uw marktstrategie en mogelijke aanpassingen voor optimalisatie.
  • Optimaliseren van de prijs ten opzichte van de concurrentie.
  • Anticiperen van verschuivingen in de markt.
  • Uw product/dienst vs concurrentie.
  • Zoekwoorden die de concurrentie heeft.
  • De advertentie strategie van uw concurrentie.
  • Beste pagina’s analyseren van de directe concurrentie en filteren wat u in uw bedrijf kan gebruiken.
  • Social media strategie van de concurrentie.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Neem vrijblijvend contact met ons op en kom te weten hoe wij u kunnen helpen in het behalen an uw digitale doelstellingen.

De Azemble manier van Concurrentie Analyse

We gaan met een kritisch oog kijken naar uw concurrentie. Dit doen we in verschillende perspectieven. Vanuit de concurrentie zelf, maar ook als klant zijnde. Daar proberen we zoveel mogelijk lering uit te trekken.

Dit zijn in grote lijnen de stappen die we doorlopen met u:

  1. U geeft aan dat u een concurrentie analyse zou willen hebben.
  2. Wij beginnen eerst met een gratis website auditie, zodat we weten hoe uw fundering grotendeels staat van uw bedrijf/website.
  3. Daarna sturen we u een extra formulier , met extra vragen die we nodig hebben zodat we bijvoorbeeld weten welke concurrentie eventueel extra aandacht moet krijgen
  4. Dan zoeken wij naar de top 5 concurrenten in uw sector.
  5. Dit is een greep van de punten die we nagaan:
    • Wie is direct en wie is er indirecte concurrentie.
    • Analyse van hun website & seo structuur.
      • mobiel gebruik
      • website snelheid
      • backlink profiel
      • Pagina’s met het meeste verkeer.
    • De inhoud van hun beste pagina’s (content analyse)
    • design analyse.
    • De Social media aanpak van de concurrentie.
    • De Advertentie aanpak van de concurrentie.
    • De zoekwoorden van de concurrentie.
  6. Daarna maken we een overzichtelijk rapport met de punten die we gevonden hebben.
  7. Dit sturen we op en  daarna nemen wij contact met u op om eventuele vragen te beantwoorden.

Hierna heeft u natuurlijk de optie om alles zelf te herstellen en de strategie te gebruiken die we in het rapport hebben aangegeven. Of u kunt opnieuw ons inhuren om de punten in het rapport in werking te stellen. De kosten hiervoor worden dan aan de hand van het rapport besproken.

concurrenten analyse dienst azemble proces
Concurrentie Analyse
€299,-
ex. BTW
  • 3 concurrenten websites ontleed
  • Social Media ontleed
  • Content ontleed: Top pagina's
  • Contentkloof
Concurrentie en Zoekwoorden Compleet
€599,-
ex. BTW
  • 5 concurrenten websites ontleed
  • Social Media ontleed
  • Content ontleed: Top pagina's
  • Contentkloof
  • Zoekwoorden van uw website algemeen
  • 5 Hoofdzoekwoorden
  • Verwante zoekwoorden aan Hoofdzoekwoorden
  • Uitgebreid rapport

Vallen u behoeftes buiten de aangeboden pakketen? Geen probleem, wij kunnen op maat gemaakte diensten aanbieden die volledig op uw behoeftes aansluiten. Neem hiervoor contact met ons op, zodat we kunnen overleggen wat Azemble voor u kan betekenen.

Sluit Menu
Close Panel